Monitors i monitores

Els monitors i les monitores de l’Esplai Natzaret són gent bona i afable que s’ho passen rebé compartint un projecte comú, que té com a objectiu l’educació en el lleure i pel qual es requereixen sobretot nens i nenes i quatre coses més. Bé, tot plegat pot ser que sigui una mica més complicadot, però en el fons és tan senzill com això. Ara bé, com que els monitors i monitores en general són també gent humil i modesta, sempre deixen que siguin els altres els que parlin sobre aquest projecte seu tan curiós. És per això que us enganxem aquí un article de Carles Capdevila, que es força bonic (monitorilment parlant) i a més explica una mica què són els Monitors/es: 

  

Entusiasme sospitós.

Som en un país abstencionista i desencantat, on se suposa que els joves han d’estar desmotivats. Que alguns d’ells es dediquin a educar la nostra canalla de franc i amb tant d’entusiasme és molt sospitós.

Són uns éssers estranys d’entre 18 i 25 anys que es fan dir monitors d’esplai, o caps d’agrupaments. Els reconeixereu perquè pringuen totes les tardes de dissabte als caus muntant gimcanes, perden els caps de setmana fent excursions i malgasten la Setmana Santa sencera i quinze dies de juliol anant de campaments. I tot sense cobrar res i amb una passió que no pot ser bona per a la salut.

La broma fa dècades que dura, i no són quatre sonats, es tracta d’uns quants milers. S’ha procurat fer burla d’ells com a xirucaires idiotitzats, se’ls ha fet saber que s’han acabat les utopies i que la gràcia d’avui dia és ser famós, però ells insisteixen que no.

Són especialment pesadets amb la idea d’anar a la muntanya i educar en el lleure, assumeixen responsabilitats i ens donen lliçons als pares sobre coses tan antiquades com desconnectar, conviure i madurar. I a sobre se’ls veu feliços, i -el que és pitjor- a la canalla que cuiden, també. Això els fa poc integrables a la societat, perquè el que es porta és no fotre res i fer cara d’estressat, i no pas passar-te el dia organitzant coses amb un somriure.

L’administració els dóna l’esquena i els nega el dret a fer servir les escoles públiques (perfectament desaprofitades els dissabtes) per intentar que s’ofeguin en petits locals d’entitats que sovint són literalment uns caus, però ni així pleguen. Els mitjans de comunicació tenim a punt el protocol del linxament mediàtic i exigència de responsabilitats a la mínima que algun grup es perd al bosc, però ells allà, valents.

Les tècniques de captació de nous membres són terriblement sofisticades. Per culpa d’un mètode estranyíssim anomenat seguir l’exemple (oi que sona carca?), molts nens d’esplai s’acaben assemblant als seus monitors, i volen ser castellers, diables o voluntaris d’oenagés. I com que el moviment es renova, costa etiquetar-los de gent poc moderna, perquè viuen al dia i s’adapten als nous temps.

Si almenys tant d’esforç fos al servei d’una secta destructiva, s’entendria, i algun actor de Hollywood els donaria suport. Però no, no són cap secta i la seva voluntat és totalment constructiva (ai, uix, quin concepte més passat de moda). Són tota una anomalia en els ambients derrotistes i les societats decadents. Algú els hauria d’aturar abans que se’ls acudeixi canviar el món de veritat.

Carles Capdevila. 

 

 

 

Ara, fetes les presentacions és quan es poden posar algunes fotografies dels monitors i monitores. Ara bé, heu de saber que obtindre una foto de grup de monitors/es digna, no és una tasca fàcil. A continuació us posem tot de fotos dels monitors/es del curs passat, des dels seus inicis fins a la consolidació final de la foto de grup, acabant amb algunes fotos de campaments i els nous fitxatges d’estiu.

  

   

Fotos de Monis Curs 2008-2009

 

N’hi ha unes poques, les primeres, de la Matinal Infantil i Juvenil de Les Corts, és a dir, del cercavila de les festes del barri. Fixeu-vos que en aquestes no hi són ni la Pilar ni el Carlos, que no van poder venir.

La resta són de l’excursió de monitors/es, del cap de setmana de Tots Sants a Sant Pere de Torelló. Aquí hi havien de ser tots/es però la baixa d’última hora de la Núria va comfirmar aquesta maledicció. I mira que normalment els dissabtes hi són tots i totes, però en les ocasions especials, de moment,  sempre n’ha falla algun/a. O el que falta és una càmera!

 

Cercavilla

Això és el Wandanxú! I aquest pas és el Isquen piloten boten!

Matinal carro

Mireu que macos i maques! Quin posat, quina empenta, quins colors!!!

Matinal monitores

Les monitores, sempre amb un somriure a la boca…

Sant Pere, leyre i silvia

Això ja és a l’excursió de monis a la muntanya, en un moment que no plovia.

Sant Pere, carlos i silvia

Estones tranquiles.

Sant Pere, tots

I moments de disbauxa (beneïnt la taula).

Sant Pere, Silvia, Leyre i Íngrid

Moments de treball.

Sant Pere, Silvia

I no sempre de fàcil concentració.

Sant Pere, Carla i David

Moments de riure.

Sant Pere, Quim

I moments de reflexió.

Sant Pere, Pilar, Íngrid i Carlos

Moments dispersos.

Sant Pere, Manel

I moments de pau.

   

Les que vénen ara són més agosarades… Són del 16 de maig de 2009 a la Mostra d’Entitats, en la qual els monitors i les monitores van participar en un concurs per parelles de ganyotes i postures:

 

El Monstre bavós 2009 - parelleta enganxosa

La Mostra 2009 David i Pilar

La Mostra 2009: Pilar i David

La Mostra 2009: Carlos i Sílvia (que s'entrena)

La Mostra 2009: Sílvia i Carlos apunten maneres

La Mostra 2009: Quim i Leyre també volen participar...

La Mostra 2009: Leyre i Quim, els costa una mica...

La Mostra 2009: David i Pilar proven nous angles i un punt de vista més personal

La Mostra 2009 - Foto guanyadora del premi a la ganyota més monstruosa del Monstre d'entitats

La Mostra 2009: David, no sempre es pot guanyar...

  

Com que el Manel i la Íngrid amb això de les ganyotes no van tenir el seu dia, us poso unes fotos seves del mateix dia, perquè veigueu lo guapus que estaven. Així és difícil sortir lleig…

  

L'Esplai Natzaret al Monstre d'Entitats - Manel

L'Esplai Natzaret al Monstre d'Entitats - Íngrid

   

I ja qui som posen unes fotos de monitors del mateix dia, perquè quedin per la posteritat. I perquè sé que aquesta pàgina us la mireu molt més que no pas les entrades del bloc…

   

L'Esplai Natzaret al Monstre d'Entitats - 3 senyores monitores i un senyor monitor

La Mostra 2009: la Sílvia fent d'estatua romana

La Mostra 2009: sense comentaris

La Mostra 2009: l'Esther Cierco demanant informació de l'esplai

La Mostra 2009: en Víctor Ferraz també va venir a la Mostra aquest any

La Mostra 2009 Els Bocs de Can Rosés, tenen colla de tabalers també ara

Aquests de groc i negre són Bocs de Can Rosés. Aquests concretament són els tabalers, tot i que els diables també corrien per aquí. El del foulard és el Manel i la noia de l’esquerra és la Núria, la monitora de colònies d’Esquirols i Dofins. I el noi que és a l’esquerra de la Núria, és el Dani Pereira, exmonitor de l’esplai i actual màxim responsable de la colla de diables més natzaril del barri. Per cert, si no heu visitat mai l’article de la Viquipèdia dels Bocs, ho podeu fer ara i aquí.
  

- · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – · – ·

  

I finalment, després de tot un curs d’esplai ple d’aventures de tota mena. 
A falta tan sols de l’última activitat del curs, el dinar familiar, també conegut com…
“la costellada”…

Arriba la foto tan esperada i desitjada.
Ha costat però ara ja podem dir que tenim la foto de l’equip que aquest any farà el triplet:
curs, colònies i campaments!!! 

Un fort aplaudiment pel Dream Team:

 

Dream Team 1984-2009

 

Última foto que ens ha arribat dels monitors, abans de marxar de campaments. És al cim del Bony Manyer, en el dia més bonic de juny (el dia 20, per ser exactes), amb vistes a la Tossa Plana de Lles i molts d’altres cims:

  

A la muntanya!

 

   

I aquí teniu les fotos dels monis dels campaments a Meranges,
de la segona quinzena de juliol d’aquest 2009:

  

 

Manel a Meranges, amb els macarrons

El calvito en primer plà i la Carbassa de fons

Meranges 2009 482

Meranges 2009 024

Meranges 2009 038

Meranges 2009 049

Meranges 2009 149

Meranges 2009 162

Meranges 2009 163

Meranges 2009 200 

Meranges 2009 216

Meranges 2009 220

Meranges 2009 330

Meranges 2009 331

Meranges 2009 426

Les monitores d'Isards al Puigpedrós

La Moderna en persona, una imitadora del Friki del Bosc i una imitadora de l'Amant dels Clàssics

La supermoni. Sabeu qui és?

    

A continuació teniu unes fotos de l’excursió de monis del mes de juny, en la qual es van fer els cims del Bony Manyer i la Carbassa, sortint de Campllong riu amunt fins als estanys dels Engorgs, pujant al cim del Bony Manyer per la portella d’Engorgs i carenant fins a la La Carbassa i després fins al Turó de Clots, per baixar de nou fins al pla de Campllong, passant pel pla de Matons:

   

Per veure una presentació de les fotos a pantalla completa, cliqueu aquí:

Excursió de monitors/es al Bony Manyer i la Carbassa

 

Bony Manyer i la Carbassa 054

Tots els monitors van trobar caus de marmotes. I van sentir i veure marmotes!!!

Bony Manyer i la Carbassa 060

Tot això és abans d’arribar al Refugi Folch i Girona.

Bony Manyer i la Carbassa 061

Bony Manyer i la Carbassa 058

Bony Manyer i la Carbassa 070

Pujant pel GR-11 fins a la portella d’Engorgs. El Puigpedrós al fons.

Bony Manyer i la Carbassa 076

Grimpant fins al Bony Manyer per evitar la neu de la portella.

Bony Manyer i la Carbassa 084

Deixem el Bony Manyer, i ho fem mirant el Cadí. Carenarem fins al Bony Manyer Sud.

Bony Manyer i la Carbassa 091

Des del Bony Manyer Sud es veia el terreny d’acampada i tota la Valltova.

Bony Manyer i la Carbassa 105

Una herba del vent groga. N’hi havia unes poques.

Bony Manyer i la Carbassa 108

Ho sabem perquè el Manel portava el llibre de plantes (i el de rastres animals).

Bony Manyer i la Carbassa 113

El cim de la Carbassa amb la Leyre, la Carla i la serra del Cadí.

Bony Manyer i la Carbassa 114

El cim de la Carbassa amb el Manel, el David, un altre llibre i la Tossa Plana de Lles.

Bony Manyer i la Carbassa 124

La Cerdanya, en tot moment, embriagant-nos amb el vent.