La investigació de les Guineus

Aquest trimestre el grup de guineus vam rebre la visita de la detectiva Àgata i el detectiu Robert. Només arribar ens van culpar de ser els causants del canvi climàtic! Tenien una llibreta de sospitosos on hi havia fotografies nostres junt amb altres persones de l’esplai.
Però nosaltres no érem culpables de res i ho vam demostrar superant unes proves que ells ens van proposar sobre el reciclatge i la contaminació. En finalitzar aquestes proves i comprovar la nostra innocència, els detectius es van disculpar amb nosaltres per la seva ràpida acusació i ens van demanar ajuda per superar el cas que estaven investigant. Era el cas de “La destrucció del nostre planeta”.

Sin título
IMG_20191019_180356

Al següent dia, a la llibreta hi van aparèixer més sospitosos (polítics, sobretot). Vam descobrir alguns sospitosos de l’incendi de l’Amazones i de les grans talades d’arbres per produir oli de palma. També van explicar-nos que hi ha molts animals que a causa de la desforestació, la caça i el desglaç estan en perill d’extinció o, malauradament, ja s’han extingit.

Sin título
Sin título

L’últim dia, les detectives ens van rebre preocupades dient que la seva directora, la Doctora Trunchbull, les estava pressionant perquè tanquessin ja el cas de la destrucció de la Terra perquè l’endemà havien de començar un nou cas i si avui no acabaven el cas, ja no calia que tornessin més a la feina. Així que vam decidir ajudar-les ràpid perquè poguessin tancar el cas. Gràcies a un mapa del barri de les Corts, vam anar visitant alguns comerços del barri i fent preguntes a alguns vianants. Els resultats de la recerca van ser molt greus! La majoria de productes envasats en plàstic i procedents de fora del país o fins i tot d’Europa.

IMG_20191130_174537
Sin título

Finalment vam tornar a l’esplai per posar en comú tot el que havíem descobert. Però encara no havíem trobat el gran culpable… Per sort vam trobar una pista que ens va conduir a la prova final del cas! En desembolicar-la ens vam trobar a nosaltres mateixes reflectides: un mirall que mostrava a tots els culpables!

IMG_20191130_183935

Tot seguit vam veure uns curtmetratges que ens varen fer reflexionar sobre el nostre paper dins el canvi climàtic, què podem fer per reduir l’ús del plàstic…

Sin título

Per celebrar que havíem tancat el cas vam fer un berenar saludable, per acomiadar-nos de l’Àgata i en Robert. Per cert, que difícil que n’és trobar un berenar que no perjudiqui el planeta i que, a més, ens agradi a totes!

Sin título
Encara que l’Àgata i el Robert hagin marxat hem de continuar reflexionant i treballant per reduir el nostre impacte en la Terra. Ja sabem que no només depèn de nosaltres però, de ben segur, que alguna cosa hi podem fer. I si no, pregunteu a les guineus que segur que estaran encantades d’ajudar!

Deixa un comentari:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.